Keresés:

NAV Online számlázás

Ezt az oldalt folyamatosan naprakészen tartjuk, ezért időről-időre érdemes visszalátogatni.

Utolsó frissítés időpontja: 2018. 04. 19.

Milyen Octopus 8 ERP programverziótól lesz elérhető a NAV Online Számla funkció?

A NAV Online Számla funkció az április végén kiadásra kerülő 5.1.12-es programverzióba fog elkészülni. Ezt követően 2018. májusában folyamatosan visszavezetésre kerül a fejlesztés egészen az 5.1.8-as verzióig.
Az adatszolgáltatáshoz szükséges programfunkciók automatikusan fognak minden Ügyfelünkhez kikerülni, akik 5.1.8-as vagy ennél magasabb verzióval rendelkeznek.
A fejlesztés több ütemben történik. A fejlesztési etapok folyamatosan kerülnek bevezetésre a verziókban (ilyen volt pl. a számlázási címek tipizálása, melyről korábban már küldtünk hírlevelet). Előfordulhat, hogy már megjelentek új menüpontok is a programban az admin felhasználók számára, ám ezek egyelőre nem használhatók!

Hogyan és mikortól lehet tesztelni a NAV Online Számla funkciót?

A teszteléshez minden ügyfelünknek regisztrálnia kell magát a NAV TESZT rendszerében. A regisztráció menetéről részletes leírások találhatóak az alábbi linkeken:

A teszt rendszerbe történő regisztrációt érdemes május elejéig megtenni mindenkinek!
Azon ügyfelek, akik más nevében állítanak ki számlákat be kell kérniük a technikai azonosító adatokat a partnereiktől, akik nevében a számlát kiállítják, mivel ezeket a számlákat a kiállítónak kell beküldenie! Kérjük vegyék fel a kapcsolatot partnereikkel és tájékoztassák őket is arról, hogy nekik is regisztrálniuk kell majd a NAV rendszerében!
A tesztelésre akkor nyílik meg a lehetőség, amikor ki tud kerülni a szükséges programbővítés az Önök programverziójába. Ennek megtörténtéről hírlevélben értesítjük Ügyfeleinket.

A teszt regisztráció mellett szükséges egy másik regisztráció, amivel az „éles” számla adatok kerülnek beküldésre 2018.07.01. után?

Igen, a tényleges adatszolgáltatáshoz külön regisztráció szükséges. Információink szerint jelenleg csak teszt regisztrációt lehet elvégezni.

Milyen számlákról kell adatot szolgáltatni a NAV felé 2018.07.01-től?

Az adatszolgáltatásról röviden annyit tudunk elmondani, hogy csak a belföldi adóalanyok részére kiállított, 100.000,-Ft áfa összeget elérő számlákról és a módosító bizonylatokról kell adatot szolgáltatni.
Részletes leírást a NAV honlapján találnak.

Hogyan kell a számlákról adatot szolgáltatni?

A hatályos jogszabályi előírások alapján számla adatokat automatikusan, emberi beavatkozás nélkül kell eljutni a NAV rendszerébe, így nem lesz szükség és lehetőség kézi paraméterezésre és adatküldésre Octopus 8 ERP-ben.

Milyen változások várhatóak a NAV Online Számla funkció kapcsán az Octopus 8 ERP-ben?

Szükséges lesz további szigorítások, ellenőrzések bevezetése is Octopus 8 ERP-ben az adatszolgáltatás hitelessége miatt. Ilyen pl. hogy mínuszos tétel (azaz jóváíró, módosító tétel) esetén mindig kötelező lesz megadni a forrás hivatkozott bizonylatot, mert az kötelező tartalmi elem az adatszolgáltatásban.
Nem szerepelhet egy kimenő számla bizonylaton normál és módosító tétel is, így ezt tiltani fogjuk a programon belül is. Kimenő számla nyomtatványképet csak és kizárólag a Vision-Software Kft. munkatársai szerkeszthetnek.

Milyen számlákról fog az Octopus 8 ERP adatot szolgáltatni?

Az Octopus 8 ERP rendszerből kiállított számláknál alapesetben csak a belföldi adóalanynak kiállított, 100.000Ft áfa összeget elérő és a módosító bizonylatokról lesz adatszolgáltatás. Kivételt képeznek a más nevében kiállított számlák, mert azoknál nem lesz összeghatár figyelés, hanem az összes belföldi adóalanynak kiállított végfelhasználói számla beküldésre kerül a NAV rendszerébe.

Amint további információkkal rendelkezünk, igyekszünk azokat is minél előbb megosztani Önökkel!

Természetesen készülni fog egy részletes felhasználói leírás a teljes NAV Online Számla/adatszolgáltatás működéséről, ami minden szükséges információt tartalmazni fog.