A JKH Kft. siófoki telephelye nemrég RF-es kiszedésre állt át, amivel az eddigi papír alapú szedés került kiváltásra. Az átállás keretében több jelenlegi folyamat is reformálva lett.
A közös munka még 2020-ban kezdődött az RF-es raklapos áruátvételi folyamat bevezetésével. 2022-től az adatgyűjtős szedés kialakításhoz szükséges előkészítés zajlott (törzsadat feltöltések, eszközbeszerzések, raktárépület korszerűsítések), majd 2023 őszén tudtuk elkezdeni az RF-es szedési folyamat bevezetésével kapcsolatos munkákat.
A projekt fő célja az volt, hogy 2024 március elején elinduljon az adatgyűjtős szedési folyamat menedzselése, megvalósuljon a folyamatos és precíz készletnyilvántartás, hiánykezelés, így a RUM ellenőrzés idővel elhagyható legyen. A projekt során figyelembe kellett venni a jelenleg is működő speciális folyamatokat (pl.: gyártások, projekt kezelések).
A fentieknek köszönhetően a munkafolyamatok gyorsulását, költségmegtakarítást és pontosabb készletkezelést értünk el. A bevezetés során beállításra kerültek a normál (partnerenkénti) és gyűjtőszedéses folyamatok is. Érdekes feladat volt annak a megoldása, hogy a terjedelmes/túlméretes termékek szedését el tudjuk különíteni a többi „normál” méretű cikktől.
Az átállás során több informatív dashboardot és kimutatáskockát kellett készítenünk, a cég egyedi raktári folyamataihoz alakítva azokat (speciális lerakópontkezelés, ellenőrzés stb.) A dashboardok lehetővé teszik a legfontosabb mutatók és teljesítményjelzők kiemelését, így a vezetők könnyen megtalálhatják azokat az információkat, amelyek a leginkább relevánsak a döntéshozatalhoz, illetve segítenek a munka további hatékonyságának növelésében.
Az éles átállást nagy mértékben megkönnyítette a JKH Kft. lelkiismeretes felkészülése és az átállás előtti rengeteg gyakorlás és tesztelés.
A projekt felelősei: Kőszegi Éva - JKH Kft., Éhmann Ádám és Szántay György - Vision-Software Kft.