ALSO Ramiris Kft. Octopus 8 ERP bevezetés

ALSO Ramiris Kft. Octopus 8 ERP bevezetés

A Ramiris Europe Kft. az ALSO Group részére értékesítette a core IT disztribúciós üzletágait és azokat egy új cégbe, az ALSO Ramiris Kft.-be szervezte át.

Cégünk egyik legrégebbi ügyfele, a hazai IT nagykereskedelmi piac meghatározó szereplője, néhány hónapja működésének és portfóliójának átszervezése mellett döntött.

Az új cég teljes kereskedelmi és logisztikai folyamatainak megvalósítására az Octopus 8 ERP Rendszert választották. Cégünk az elmúlt hónapokban a zökkenőmentes átálláson dolgozott, célunk az volt, hogy az ALSO Ramiris Kft. mielőbb teljes áruválasztékával és raktárkészletével tudja kiszolgálni régi és új vásárlóit.

A rendelkezésre álló idő rövidsége miatt, első lépésként fel kellett mérni, hogy a felvásárlásban érintett termékportfólió tekintetében, a Ramiris Europe Kft.-nél már kialakult és bevált folyamatok közül melyeket lehet az új cégben is alkalmazni. Külön szálon futott a kereskedelmi és a logisztikai felmérés, illetve tervezés, valamint az átadandó adatok szűrése, tisztítása és migrációja.

Az átállás során komoly kihívást jelentett, hogy a Ramiris Europe folyamatos működése mellett, figyelembe kellett venni a kereskedelmi megállapodás kapcsán kezelendő raktárkészlet logisztikai és értékesítési igényeit, megoldást kellett találni a lehető leginkább naprakész és csak az éles átállás pillanatában véglegesített készletek gyors és egyszerű bizonylatolására.

Az új cég telephelyén és új raktárában kialakítottuk a tárhelyes RF adatgyűjtővel támogatott raktári folyamatokat, biztosítva a pontos készletnyilvántartást és kiküszöbölve a manuális adatrögzítés hátrányait.

Az átállás során nem csak a core IT portfólió, hanem a cég weboldala www.ramiris.eu is tulajdonost cserélt, így a webáruházban elvégeztük a szükséges design és webmotor módosításokat, az éles indulás során pedig már az új webáruház alá migráltuk be a vevői regisztrációkat.

Az ALSO Ramiris Kft. a működéséhez szükséges hardver és szoftverkörnyezetnek a VisionSoft által üzemeltetett VS Privátfelhő megoldást választotta. Ebben Microsoft S2D virtualizált környezetben szintén cégünk rendszergazdai felügyelete alatt futnak az SQL és webszerverek, valamint a teljes Active Directory.

Az átállás során nagy segítségünkre voltak a Ramiris Europe kulcsfelhasználói – Farkas Zsolt és Csíkász Erzsébet -, amit ezúton is köszönünk nekik.

A hosszas előkészítő munka után az átállás sikeresen lezajlott és az indulásnál már az új folyamatokkal dolgozhatott tovább a cégcsoport.