Elkészült a D&D előrendelési weboldala

Elkészült a D&D előrendelési weboldala

Az oldal az előrendelési időszak támogatására készült, időszakosan tart nyitva és csak regisztrált partnereket szolgál ki.

A Decoration & Design Kft. - Magyarország piacvezető virágkötészeti kellék, kreatív hobbi, valamint dekorációs és ajándéktárgy nagykereskedésének nemrég egy új, előrendelési webáruházat készítettünk.

Az előrendelés "virtuálisan" eddig képes Excel listák kiküldésével működött azoknál a vásárlóknál, főleg külföldi célpiacon, akik a távolság vagy a Covid lezárások miatt nem tudtak elmenni a cég bemutató termébe. Bizonyos esetekben az idő- és ezzel egyenes arányban a munkaerőhiány is hátráltatta a cégvezetők személyesen történő előrendelését. Ezért volt indokolt egy olyan értékesítést támogató előrendelési weboldal létrehozása, ami a meglévő D&D webshop analógiája, logikai felépítése mellett, megadja az előrendelés által kapható pluszokat is.

Funkcionalitásban az előrendelési weboldal hasonló a hagyományos Decoration & Design webshop struktúrájához, viszont a speciális kondíciókat elfogadó előrendelő partnereknek biztosítani tud további extra kedvezményeket. A „Kedvenceim” funkcióval a felhasználók egy általuk preferált cikkekből álló listát állíthatnak össze, ebből a listából azonnal lehet rendelni is. Tulajdonság szerinti cikklistát vezettünk be, színek szerint lettek kategorizálva a termékeket attól függően, hogy melyik színnel jelölt teremben vannak. Lévén egy termék akár több terembe is elhelyezésre kerülhet, több színnel is jelölhetők a cikkek. Az előrendelések leadása során beépítettünk egy kontroll funkciót, így, ha a vásárló nem rak olyan értékben termékeket a kosarába, hogy elérje az általa vállalt minimum összeget, nem tudja a rendelést befejezni. Természetesen a rendszer képes a személyes és a weben történő előrendeléseket egyben kezelni, így nem érhet senkit hátrány amiatt, ha egyszerre mindkét módon szeretne előrendelni.

Az előrendelés egyelőre teszt jelleggel indult el, a tavaszi személyes előrendelést online is megtámogatva. A vásárlók közül volt, aki hibrid megoldást választva személyesen is előrendelt, majd még online is tett a kosarába. De jellemzően azok a vásárlók rendeltek elő online, akiknek már volt előrendelési múltjuk, és nem tudtak az előrendelési periódusban személyesen eljönni a szigetszentmiklósi bemutatóterembe. A fizikai bemutatóteremmel azonos módon "tart nyitva", tehát megadott időintervallumon belül látogatható az online előrendelési felület.

Mint azt Tóth Katalin, marketing vezetőtől megtudtuk: az első visszajelzések pozitívak, a felhasználók könnyen és egyszerűen tudták használni az oldalt, különösebb értékesítést támogató bevonódás nélkül. Az látható, hogy a lehető legtovább a kosárban tartják a termékeket, többször átgondolva, megalapozottan véglegesítik az előrendelési periódus utolsó etapjáig a megrendelésüket. Mindenképpen gyorsabb és átláthatóbb, mint az Excel táblákból való vevői rendelés és számukra sem igényel annyi utómunkát.

Arról, hogy milyen lesz az utóélete, még korai nyilatkozni, jelenleg az online és offline előrendelések summázása, gyártói rendelések fázisában vannak, illetve első alkalommal nem volt olyan nagy a számossága az online előrendeléseknek, hogy bármilyen probléma felmerülhetett volna. Az idei téli-karácsonyi bemutatótermi időszak lesz az igazán vízválasztó, amit izgatottan várnak.

A projekt vezetői: Oláh Dániel (webtanácsadó, Vision-Software) és Tóth Katalin (marketing vezető, Decoration & Design)