Keresés:

Octopus 8 ERP

Raktártámogatás

A vállalatirányítási rendszereket fejlődésük alapján két jól elkülöníthető csoportba sorolhatjuk. Az első kategóriába a könyvelői-számviteli rendszerekből kialakult programok tartoznak, míg a másodikba a kereskedelmi és logisztikai funkciókból kinőttek. Mindkét csoport rendszerei közel azonos funkcionalitást érthetnek el, de más-más filozófiai alapokkal. A könyvelői rendszerek raktárfunkcióiban mindig előtérben maradnak a számviteli (kontírozási) funkciók, míg a logisztikai funkcionalitásra épülő rendszer esetében elsődleges a raktári folyamatok komplex megvalósítása és a kontírozás ezek alapján többségében automatikus vagy back-office feladattá válik. Cégünknek a raktárfunkció tervezésekor elsődleges szempontja a logisztikai folyamatok hatékonyságának növelése és a pontos, azonnali készletgazdálkodás megteremtése volt, így elmondható, hogy az Octopus 8 ERP rendszer a logisztikai generációs szoftverek közé tartozik.

A programban a raktárakat és az azokat érintő bármely esemény készletre történő hatását több szinten is lehet paraméterezni. Ezen különféle beállítások segítségével a legegyszerűbb "pénztáros" működéstől a legkomplexebb tárhelyes automata raktárirányításig minden folyamat kezelhető az Octopus 8 ERP - Raktárlogisztika és Raktár+ moduljaival. A rendszerben nyilvántarthatók az egyedi sorozat és gyártási számú termékek készletei, igény szerint a készletek szavatossági és lejárati dátumai. Megoldott mobil adatgyűjtőkkel történő többpontos bevételezés, kiadás és leltározás is.

A rendszer egyszerre több telephely, végtelen számú raktárát képes kezelni, beleértve kialakításuk alapján egyszerű vagy extra méretű, tárhelyes kialakítású, illetve speciális raktári működéseket, mint például a vevő bizományosi vagy VÁM raktárak. A raktáron belüli folyamatos készletérték nyilvántartás azonos cikk (termék) esetén is képes több párhuzamos készletértékelési módszert alkalmazni. Adott esetben elképzelhető, hogy a készletek könyvelése beszerzési áras Fifo elven, míg a forgalom raktári és értékesítési kimutatásokban való szerepeltetése átlagáras értékelési elven történik.

Cikkek kezelése

Az Octopus 8 rendszer cikktörzsében megadható mind az alapanyag, mind az áru, mind pedig a tárgyi eszközökre vonatkozó törzsállományrendszer. A logikusan felépített elrendezés, valamint a további oldalakon található kiegészítő adatok segítségével a termékről, szolgáltatásokról minden információ hatékonyan és pontosan felrögzíthető.A készletek nyilvántartása, a készletcsökkenések Fifo módszerrel történnek, de megadható, hogy másodlagos számítási módon, vállalati átlagáron vagy elszámoló áron mutassuk ki készleteinket. Az egyes cikkekhez minimum és maximum készlet mennyiség rendelhető, amelyet a program kiadáskor, illetve bevételezéskor automatikusan figyel és szükség esetén figyelmeztet. Szintén kezelhető a lejárati idővel rendelkező termékek esetében a maximális tárolási idő.


Cikkek kezelése - Alapadatok

Cikkcsoportok kezelése

Az Octopus 8 ERP rendszer cikktörzsében megadható az alapanyag, áru és szolgáltatás, illetve a tárgyi eszközökre vonatkozó törzsállományrendszer. A logikusan felépített elrendezés, valamint a strukturált kiegészítő adatnyilvántartás segítségével a termékekről, szolgáltatásokról minden információ hatékonyan és pontosan felrögzíthető. A készletek nyilvántartása, a készletcsökkenések Fifo módszerrel történnek, de megadható, hogy másodlagos számítási módon, vállalati/raktári átlagáron vagy elszámoló áron mutassuk ki készleteinket. A cikkekhez egyedi kezelés opciók állíthatóak be (lejárati idő kezelés, szigorú számadású bizonylat, garanciajegy kezelés, stb.), mely alapján a kapcsolódó raktári folyamatok is egyedi termékadminisztrációt követelnek meg. A felrögzíthető logisztikai adatok alapján (minimum és maximum mennyiség, többféle gyűjtő mennyiségi egység, raklap típus, minőség megőrzési idő, stb.) beszerzési és készletezési megajánlások készíthetőek.

Sorozatszám kezelés

A szoftverben többféle sorozatszám kezelés is megvalósítható. Lehet egyedi és nem egyedi (sarzsszám jellegű) a sorozatszám, illetve megoldható az is, hogy a szoftver maga generáljon a készletre kerülő cikkekhez sorozatszámokat. A sorozatszám kezelés cikkenkénti beállítása a cikktörzsben történik, a cikkek Sorozatszám kezelés és Sorozatszám típus adataival. Az ilyen cikkek készletkezelésénél a bevételezett, készleten lévő és kiadott termékek folyamatos nyomon követésére van lehetőség, raktári készlet és karton szinten, minden pillanatban ellenőrizhetőek az aktuálisan készleten lévő sorozatszámok. Sorozatszám rögzítése történhet különböző rendszerű vonalkód olvasóval, RF adatgyűjtő segítségével vagy listakezelőből kiválasztással. Az egyedi azonosító alapján visszakereshető egy adott termék teljes élettörténete, annak raktáron belüli mozgásai, szervizzel kapcsolatos RMA eseményei. Egyedi sorszám típus beállításával lehetőség van az élelmiszeripari ágazatban használt MEO számok kezelésére is.

Vonalkód kezelése

A cikkekhez rögzítetten több vonalkód kezelésére is van lehetőség. Raktári mozgások esetén a vonalkód azonosítani tudja:

  • A terméket
  • A termékhez tartozó mennyiségi egységet
  • A termék sorozatszámát

Raktári terhelések

Lényeges szempont, hogy a raktárkészletek valóságos értéke nemcsak a beszerzési bizonylaton lévő ártól függ, azt egyéb kapcsolódó költségek is befolyásolhatják. (pl. szállítási költség, VÁM, gyártói visszatérítés) A kapcsolódó költségszámlák rögzítését követően az Octopus 8 ERP raktári terhelés funkciójával ezen költségek az érintett beérkezésekre terhelhetőek. A terhelést követően az adott beszerzés és ezen keresztül a készletérték pontos nyilvántartása folyamatosan biztosított, az új beszerzési érték frissül az összes korábbi kapcsolódó készletmozgáson is.

Beszerzett áruk

A Raktár modul nyilvántartja a beszerzéseket, az azokhoz kapcsolódó beszerzési árakat és raktári terheléseket. Igény esetén az összes eddigi raktári bevétet generáló beszerzés látható, beszerzési tételek szerinti bontásban. Többek között megnézhetőek a termékekre vonatkozó beszerzési árak és az azokat módosító raktári terhelések is.

Foglalások (diszpozíciók) kezelése

Az Octopus 8 rendszer a vevői rendelések minél pontosabb kielégítésének érdekében automatikus „Foglalási igénykezeléssel” rendelkezik. Ennek jelentősége az, hogy minden legalább visszaigazolt státuszú rendelésre, a szabad raktári készletek mennyiségén túl a várható beérkezésekre is kérhető készletfoglalás (igény). Ekkor a valós beérkezéskor a szükséges mennyiséget a már előzően megadott vevői rendelésre foglalja le automatikusan a program.

Tárhelyes raktári folyamatok

A nagyméterű, strukturált logisztikai kialakítású raktárak esetén elsődleges elvárás a készletek elhelyezésének és mozgásainak pontos nyomon követhetősége, arról részletes adatok kinyerése az ügyviteli rendszerből. Az Octopus 8 ERP teljes mértékben támogatja tárhelyes raktárak kialakítását, abban a termékek tárhely szintű készletnyilvántartását, a cikkek betárolási és szedési folyamatát. A megfelelően felépített logisztikai folyamatok hatékonyabb raktári munkaszervezést, optimálisabb raktári kihasználtságot eredményeznek. A termékek adatai alapján, figyelembe véve az aktuális és beérkező készletet betárolási megajánlások generálhatóak, szedések esetén a szükséges optimális szedési útvonalon vezethető végig a raktári dolgozó. Az Octopus 8 ERP raktári folyamatainak nagyfokú paraméterehetőségét kihasználva egyedi raktári folyamatok kialakítására van lehetőség az ügyfelek raktári elvárásainak megfelelően.


Kiszedési lista

RF mobil eszközök használata

Mobil adatgyűjtőket használva nagymértékben növelhető a raktári mozgások adminisztrációjának sebessége és pontossága, a vonalkódos termék és lokáció azonosítás kiküszöböli a manuális adatrögzítés hátrányait. Az Octopus 8 ERP raktári folyamatainak támogatásához saját RF adatgyűjtő kliens használható hálózaton keresztüli távoli bejelentkezéses vagy natív kliens megoldással. Az adatgyűjtők készletkezelési funkciói (áruátvétel, elpakolás, áttárolás, szedés, raktári kiadás, készletellenőrzés, kiadás ellenőrzés, leltár, visszáru, stb.) mind az Octopus 8 ERP-n belül azonnali bizonylatolást hajtanak végre ezzel biztosítva a folyamatos pontos készlet és mozgás nyilvántartást. Megfelelő informatikai környezet kialakításával a mobil eszközökön is kezdeményezhető azonnali címke nyomtatás például az áruátvétel során.


RF képernyőkép

Leltár

Az Octopus 8 ERP lehetőséget biztosít a napi munka során fellelt többletek és hiányok folyamatos nyilvántartására. Az időszakosan elvégzett rész és teljes leltárak során felrögzíthetőek a valós készletek, melyek alapján generálhatóak eltérés listák, illetve a nyilvántartás korrekciójára szolgáló leltár bizonylatok. Az Octopus 8 ERP raktár funkció hatékonyan támogatja a raktári hely és a sorozatszámos ellenőrzésre vonatkozó leltárakat is, a leltározáshoz számítógéphez kapcsolt vonalkód olvasók és RF adatgyűjtők is használhatóak.

Vámkezelés

Az ERP rendszer a törzsállományként kezelt származási ország, valamint a beszerzés típusa alapján vámolási igényeket, majd azokból vámfeladást képes készíteni.

Octopus 8 ERP Referenciáinkról a főmenüben található Referenciáink menüpont alatt olvashat bővebben.