A Ramiris a jövő designjával nyit

A Ramiris a jövő designjával nyit

A számítástechnikai nagykereskedés internetes platformjának új külseje csak egy a webáruház megannyi jövőorientált változása közül.

Webes csapatunk a 2012 és 2013 első félévére tervezett 30 webáruháza közül már igen sokat megálmodott és elkészített, így megközelítően háromhetente írhatnánk friss hírt egy-egy új webáruház átadásáról. Mindegyik projekt igen kedves szívünknek, mert bár azonos alaprendszerre épülnek, külön-külön egyedi megoldásokat és megrendelői gondolatokat hordoznak, de a Ramiris fél éves, számos funkcionális és kreatív grafikai reformmal bíró e-projektjét szeretnénk külön is kiemelni. A grandiózus számítástechnikai nagykereskedést 2008 óta tudhatjuk partnereink sorában. Azóta a Ramiris kiskereskedelmi áruházát, a Best Byte ügyviteli rendszerét és internetes felületét is gondjaikba vettük. A nagykereskedés 2009-ben kapott tőlünk egy első, akkor a régi arculatra készült alap webáruházat, melyet idén több ponton is újraalkottunk, továbbgondoltunk.

Az újítások sorát a friss design vezeti. Noha a megrendelői igény eredetileg nem is mérlegelte az új arculat lehetőségét, mert úgy gondolták egy nagykereskedés szempontjából nem létfontosságú a professzionális grafikai megjelenés. Mi az ellenkezőjében hittünk, és meggyőzve a cég vezetését az első megfogalmazott grafikai irányelv részükről a Windows 7-es rendszer visszatükrözését kérte. Majd rövid lobbi után grafikusaink szabad kezet kaptak és így az új webáruház stílusvilágát az épp megjelenő Windows 8 csempés szögletessége határozta meg.

Természetesen az új weblap nemcsak szép, hanem okos is.  Új funkciók születtek, régiek újragondolásra kerültek. Szeptembertől használható az Összehasonlítás rokontermékekkel opció, mely a cikkeknél rákattintás nélkül felugró, a termék előnyeiről és hátrányairól szóló kis összegzést tartalmaz. Így már a két cikk közötti összehasonlítás nem csak adatokat sorol, hanem ezek indoklásra is kerülnek.

Várhatóan szintén a következő hónaptól alkalmazható az a funkció, amit az Octopus 8 ERP rendszer már régóta tud, de a Ramiris webshopján eddig nem használt elem volt; a csomagok értékesítése. Így lehetőség nyílik két vagy több termék együttes megvásárlása esetén kedvezményadásra, vagyis ha valaki egy televíziót csomagban, pl. egy hangfallal együtt szándékozik megvásárolni, az olcsóbban juthat hozzá.

Hamarosan megjelenő, kiváló újítás a CRM űrlapok kitöltésébe való ügyfélbevonás, azaz a viszonteladók saját információs űrlapjukat maguknak töltik ki. Ezeket az adatokat az ügyfél bármikor lehívhatja, módosíthatja, felülírhatja, nem szükséges a Ramiris munkatársainak segítsége. Az online űrlapok szerkeszthetőségén kívül az elérhetősége is egyszerű, azok bármikor letölthetők a menüből, oldalsávos hirdetésből.

Ugyancsak a viszonteladó elégedettséget növelheti és szintén régi Octopus 8 által már ismert funkció webes megjelenése a Bizományosi készlet jelentése, melynek révén nyomon követhetővé válik a bizományos árukészlet, azaz az ügyfél a weben le tudja jelenteni, hogy miket adott el. Többek között ez a fejlesztés is a napi munkát könnyíti meg, ugyanis a nagykereskedés pár kattintás révén értesül arról, hogy miket számlázhat le.

A felhasználók kényelmét és a praktikus eligazodását segíti a termékek különböző tulajdonságainak fogalmait ABC sorrendbe összegyűjtő Kisokos, ami Wikipedia-szerűen kereshetővé teszi az esetlegesen nem ismert fogalmak és definíciók magyarázatát. Az ötlet önmagában egyszerű és nagyszerű, pontosítja, mit akarunk és tudatosítja, hogy mit kapunk a vásárlás végén.

A változásokat tovább gazdagítja, hogy a főoldalon kiemelkedik a legnépszerűbb Top 10 termékkör, a többi pedig ABC rendbe szedve jelenik meg. Szűrésnél eltűnik a termékkör, de ha vissza kívánjuk hívni, elég csak rávinni az egeret és az kattintás nélkül láthatóvá válik.

A felsorolás nem teljes, de ha a folyamatosan érkező pozitív Ramiris viszonteladói ügyfélvisszajelzés nem elég, akkor ennyi indoklás is igazán érthetővé teszi, miért vált a Ramiris új internetes platformja igazi sikerprojektté.