Sikeres Octopus 8 indulások

Sikeres Octopus 8 indulások

Több hónapos előkészítő és tervező munka után, októberben újabb sikeres OCTOPUS 8 indulásokat tudhatunk magunk mögött.

Sikeresen elindultak, nyugtáztuk ismét…

Tudható, hogy mint minden szoftverház a projektjeinket mi is igyekszünk úgy ütemezni, hogy a nagyobb cégek indulása lehetőleg ne essen egy napra és így az éles induláskor megfelelő erőforrásokkal tudjuk támogatni a cégek átállását. A több hónapos projektek során azonban ez nem mindig lehetséges, így október elején egyszerre két komplex OCTOPUS 8 indulást kellett megszerveznünk és levezényelnünk.

A Computer Outlet Kft még 2010 év végén választotta ki cégünket, hogy a franchise hálózati központ és a Notebook Store boltok részére integrált beszerzési és értékesítési rendszert szállítsunk. Már az előzetes megbeszéléseken is látszott, hogy lesz „kihívás” a megvalósításban. Ugyan is - a franchise üzemelés jellegéből adódóan - bár a boltok önálló jogi személyek voltak, mégis egységes törzsállomány- és bizonylati rendszert kellett kialakítani, hogy a termék és információáramlás felgyorsuljon, pontosabb legyen. A számítástechnikában a piaci megjelenés és az értékesítés legfontosabb eszköze napjainkban a webes jelenlét. Elvárás volt tehát, hogy a franchise hálózat és a végfelhasználói értékesítés is megjelenjen az integrált webáruházban. A megrendelővel közösen, olyan a notebookokra és azok alkatrészeire épülő tudásbázist (matematikai) modellt kellett kialakítani, amely segítségével a webáruházban vásárló leglaikusabb felhasználó is szakértő módon képes keresni és válogatni a termékek között. A bevezetés a számos egyedi fejlesztés és a nagy mennyiségű adatfeltöltés miatt a tervezetnél tovább tartott és végül október 3-án lett „élesben” elindítva.

A szegedi székhelyű StarCopy Kft szintén érdekes és értékes projekt volt számunkra. Még a nyár elején váltottak cégünkre, egy már megnyert GOP pályázat beszállítójáról. Már a bevezetés legelején számunkra is nyilvánvalóvá vált, hogy itt sem egy egyszerű telepítés-oktatás típusú munkáról lesz szó. A StarCopy Kft esetében bár egy cégről beszélhetünk, a vállalkozás számos egymástól jól elkülöníthető és el is különítendő szolgáltatást nyújt vevőinek. Így a Computer Outlet projekt szöges ellentéteként meg kellett oldanunk, hogy egyetlen rendszerben és egyetlen adatbázisban gyakorlatilag három különálló vállalkozás találja meg adatait és információt. A projekt finisében ráadásként felkértek minket, hogy az eredetileg külső beszállító által készített központi webáruház helyett, készítsük el mi a StarCopy Kft új webáruházi rendszerét. A vezetők a céldátumot itt is október elejében határozták meg, így Budapesten és Szegeden egyszerre több mint 15 telephelyen indult el az OCTOPUS 8 ERP rendszer és webáruház.

Az első nap mindkét indulásnál voltak környezeti (jellemzően nyomtatási) anomáliák és a jogosultsági rendszereken is kellett még finom hangolni. Viszont minden cégnél, telephelyen és boltban működöt az OCTOPUS 8 rendszer, jött az áru és ment a számla, érkeztek a webes rendelések és a hét végére mindkét (mindhárom) fél megnyugodva zárta le az átállásokat. Természetesen bármilyen alapos is az előkészítés és a tervezés, az éles indulást követő hetekben mindig merülnek fel újabb igények, módosítások, esetleg kisebb hiányosságok. Ezért az új bevezetéseket kiemelt figyelemmel kísérjük, partnereinkkel folyamatosan egyeztetünk, hogy a projekt lezáráskor végül mosolyogva mondhassuk: Sikeresen elindultak…