VS Privát felhő

VS Privát felhő

A VS Privát felhő tökéletes megoldás a KKV-k számára, mert beruházás nélkül ad lehetőséget a legújabb és legkorszerűbb technológiák használatára a felhőszolgáltatások terén.

Cégünk életében 2015 nyarán felmerült az SQL 2008 és 2008 R2 kivezetésének szükségessége az Octopus 8 ERP rendszerek tekintetében. Ezt a lépést több tényező is indokolta, egyrészt az SQL 2008 és 2008 R2 életciklusa a végéhez közeledik, másrészt pedig az újabb SQL technológiának köszönhetően szükségessé vált az SQL verziók számának csökkentése az optimális fejlesztés érdekében.

Elkezdtünk tehát több alternatívát is kidolgozni ennek a kérdésnek a megoldására, és az ügyfeleink számára megtalálni a legjobb alternatívát a kivezetésre. Az egyeztetéseken két lehetőség körvonalazódott ki:

  • SQL licenc vásárlása valamilyen konstrukcióban és saját szerver infrastruktúra használat,
  • Microsoft Azure szolgáltatás, hiszen Kiemelt Microsoft Partnerek vagyunk, továbbá Magyarországon az első cégek között kaptuk meg a Cloud Platform kompetenciát, így kézenfekvő volt a döntés a Microsoft felhőszolgáltatása mellett.

Azt már az első ügyfél beszélgetések alkalmával láttuk, hogy nehéz lesz a választás, hiszen a saját infrastruktúra rendszer esetén kérdéses a magas rendelkezésre állás (Ezt csak magas rendelkezésre állású virtuális környezettel lehet elérni, mely nagyvállalati beruházások mértékével vetekszik), a Microsoft Azure pedig kiemelten magas rendelkezésre állású rendszer (nagyvállalatok számára is megoldás), azonban szintén a költség oldalon magasabb hosszútávon a beruházás. A kettő lehetőség közé igyekeztünk keresni egy alternatív megoldást, mely ugyan magas rendelkezésre állású rendszer, de kedvezményes konstrukcióban érhető el. Ez lett a VS Privát Felhő megoldásunk, mely az Octopus 8 ERP rendszernek köszönhetően jelentős kedvezménnyel érhető el.

A rendszer tervezése és építése 2016 tavaszán kezdődött és 2016 nyár elején már élesen használta első ügyfelünk. Azóta már az első ilyen magas rendelkezésre állású Virtualizált Cluster megoldásunk be is telt az ügyfélmegkereséseknek köszönhetően, és bővítésbe kellett kezdenünk. Partnereinket a magas rendelkezésre állás mellett támogatjuk informatikai oldalról is. Folyamatosan felügyeljük a rendszereket, valamint az üzemeltetés mellett vírusvédelmi és tűzfalmegoldásokat is biztosítunk a szolgáltatás keretein belül díjmentesen.

A VS Privát felhő kialakítását úgy kell elképzelni, mint egy nagyvállalati szintű virtuális környezetet, de egymástól teljesen elkülönítve a rendszert használó ügyfeleket. Ez így tökéletes megoldás a KKV-k számára, mely beruházás nélkül ad lehetőséget a legújabb és legkorszerűbb technológiák használatára. A cél egy ilyen rendszer kialakítása során az, hogy bármely fizikai vagy szoftveres eszköz meghibásodása esetén egy másik informatikai eszköz lép automatikusan a meghibásodott informatikai eszköz helyére, emberi beavatkozás nélkül.

A technológiának és a megoldásoknak köszönhetően bármely ügyfelünket ki tudjuk szolgálni, akár az egyedi igényeinek alapján is, hiszen hoszting jellegű szolgáltatást hajtunk végre. Az üzemeltetés keretein belül pedig vállaljuk az informatikai rendszerek SLA szintű üzemeltetését, így a rendszerek szoftveres működéséért is cégünk vállalja a felelősséget.

Az SLA (Service Level Agreement) egy választható működési és üzemeltetési szint biztosítását jelenti, amiben a berendezéseket kritikusságuk és elvárt elhárítási (javítási) idejük szerint osztályozzák. Így az SLA üzemeltetés nem egy fix órakerettel számol , hanem a számítástechnikai berendezésekhez választott működési és rendelkezésre állás szintjeinek biztosításával. Hiba esetén az SLA havi átalánydíj korlátlan időfelhasználást tesz lehetővé a probléma elhárítására minden további költség nélkül.

SLA rendelkezésre állásunk VS Privát felhő megoldások esetén:

  1. Magas rendelkezésre állás:
    Bejelentés: Munkanap, hétvégén és munkaszüneti 0-24 óráig a szerződött SLA szintű berendezésekre.
    Elhárítás: Munkanap, munkaidőben legkésőbb három órán belül a hibakezelést megkezdjük. Hétvégén és munkaszüneti nap 8-18 óra között három órán belül a hibakezelést megkezdjük.
  2. Kiemelt rendelkezésre állás (alapdíj x 3):
    Bejelentés: Munkanap, hétvégén és munkaszüneti 0-24 óráig a szerződött SLA szintű berendezésekre.
    Elhárítás: Munkanap, munkaszüneti nap és hétvégén a bejelentéstől számított egy órán belül a hibakezelést megkezdjük.

A VS Privát felhő technológiai, és a szolgáltatás pénzügyi kérdéseivel kapcsolatban egy személyes egyeztetés során tudunk bővebb tájékoztatást biztosítani.