old_Értékesítés

Értékesítés

Az Octopus 8 ERP Rendszer Értékesítés moduljának alapvető feladata az értékesítési folyamatok teljes értékű leképezése, a szükséges bizonylatok és nyomtatványok elkészítése. A funkció a vevőknek küldött kimenő ajánlatok, bejövő megrendelések, kimenő szállítólevelek-számlák elkészítésére, kezelésére szolgál. Az Octopus 8 ERP egyéb moduljaihoz hasonlóan itt is automatizmusok segítik a bizonylatok gyors rögzítését, a hozzájuk kötődő adminisztrációs munka hatékonyabb teljesítését. A rendszerben belföldre szóló, illetve export árajánlat rögzíthető. Egy-egy ajánlatból több verzió is készíthető néhány kattintással és lehetőség van alternatív, illetve opcionális tételek megadására. A megrendelt cikkekről bejövő megrendelés generálható. A rendszer a megrendelés szintjétől támogatja a valós és várható készletekkel való kalkulációt, az azokra történő foglalásokat


Bejövő megrendelések - Új tételek

Bejövő rendeléseinket gombnyomásra átemelhetjük szállítólevélre /számlára. Lehetőség van különböző bizonylat típusok létrehozására, így el lehet különíteni a belföldi, Uniós, illetve egyéb export értékesítéseinket vagy telephelyenként, üzletenként is csoportosíthatunk. Különböző altípusok létrehozásával készíthető készletet kezelő és nem kezelő számla. Ez esetben szállítólevélre átemeléssel rendezzük a készletmozgást.

Nyílt XML interface-ek és EDI kapcsolatok segítik a rendelések automatizálását. Lehetőség van e-számla kiállítására, elektronikus másodpéldány kötegelt vagy példányonkénti megőrzésére.

Elkészült számla javítására a stornózáson kívül használható az árhelyesbítő, jóváíró, illetve a számlafej helyesbítő funkció is.

Az Octopus 8 ERP Értékesítés modulja támogatja a bizományosi elszámolások alapján történő számlázásokat. Kiskereskedelmi funkcióiban közvetlen árukiadással és pénztárkezeléssel rendelkezik, ahol az utalványos, bankkártyás, Multipont kártyás és vegyes fizetés is támogatott. Telephelyenként paraméterezhető a jogosultsági és bizonylatkezelési rendszer. Az értékesítés folyamatai real-time módon kapcsolhatók bármely B2B és B2C web alapú értékesítési csatornához. Ügyfélkapcsolati és CRM funkcióival hatékonyan támogatja az ügynöki / partnerfelelősi feladatokat. A modul szorosan kapcsolódik még a Beszerzés, Pénzügy, Főkönyv és Raktár részekhez.

A funkció meghatározó szolgáltatásai

  • Vevői ajánlatvariációk kezelése, nyilvántartása, követése.
  • Kimenő árajánlatból megrendelés készítése (gombnyomásra).
  • Vevői megrendelések, azokhoz kapcsolódó allokációk, teljesítések követése a rendszerben. Bejövő megrendelésből számla/szállító készítése.
  • Foglalási lehetőségek szállítótól megrendelt (úton levő) várható beérkezésekre.


  • Foglalási igények készletről

  • Előlegbekérők készítése, nyomtatása, pénzügyi követése.
  • Kimenő szállítólevélből automatikusan számla, vevői számlából szállítólevél készítése (bizományosi tartozások kezelése).
  • Előleg bekérők, végszámlákba történő beszámítása (több előleg egy számlába, egy előleg több számlába módon).
  • Gyártásra kerülő termékek termelés (Gyártás modul) részére történő átadása. Elkészülés figyelése.
  • Egyszerűsített kiskereskedelmi számlarögzítési felület.
  • Megrendelés, számla, szállítólevél alapján kikészítési (összeszedési) lista küldése automatikusan a raktárba, bejárási új megajánlásával.
  • Kimenő vevői számlák készítése, akár közvetlenül, akár megrendelésből. Más nevében kiállított számlák készítése.
  • Egyedi (gyári számos), sorozatszámos és LOT szám alapú vonalkódok kezelése. Vonalkód olvasó alkalmazhatósága.
  • "MULTI" áruházláncok (Metro, Tesco) elvárásainak való teljes megfelelőség (belistázások, akciók, partner cikkszámok és bizonylatok kezelése).
  • Tetszőleges szintű és kombinációjú kedvezmény és felárrendszer megvalósítása.
  • Integrálható elektronikus üzleti funkciók, Internet áruház kialakítása.
  • Interneten keresztüli rendelés visszaigazolás, követés.
  • XML és EDI adatkapcsolat rendelések fogadásához.
  • Vevőkártyák, kuponok nyilvántartása.
  • Partnerenkénti Credit limit és partnertartozások figyelése.
  • Partnerenként meghatározható fizetési módok, aláírási jogosutságok azonosítása.
  • Egyes bizonylati nyomtatványok (ajánlat, megrendelés, szállító, számla) formátuma, megjelenése egyedi igényekhez alakítható.
  • Kiszállítási módok kezelése és Szállítás modullal járatok és túrák összeállítása, súlyfigyeléssel.

Funkcióhoz kapcsolódó lekérdezési lehetőségek

  • Menedzsment számára azonnali "Vezetői Információk" biztosítása: szállítói tartozásokról, vevői kintlévőségekről, raktárkészletről, időszaki forgalom és a fedezet összegéről, százalékos mértékéről.
  • Ajánlati és rendelési státuszok lekérdezhetők, szűrhetők a képernyőn, illetve a kimutatásokban.
  • Ügynöki jutalékok lekérdezése.
  • Interneten keresztül partnerlátogatási és CRM információk biztosítása
  • Minden kimutatás szűrhető partnercsoportra, tulajdonságtípusokra és fontosabb adatbeviteli mezőkre intervallumban
  • Kimutatásokban aktív könyvjelzővel szűrni, keresni lehet.
  • Minden lekérdezés közvetlenül is kérhető MS Excel táblázatba, illetve az elkészült riport exportálható bármely Microsoft alkalmazásba.
  • Rendelésteljesülési és forgalomelemzési statisztikák készítése.
  • OLAP kockák használatának lehetősége

Funkcióhoz kapcsolódó fontosabb kimutatások

  • Kimenő számlák, szállítók (részletekkel)
  • Kiszámlázott tételek cikkenként
  • Adott időszakban nem vásárolt vevők listája
  • Partnerek folyószámlakartonja
  • Számlázott kedvezmények listája partner és cikk részletezéssel
  • Ügynöki jutalék kimutatás forgalom alapján
  • Vevői vásárlási szokások változása

  • Vevői vásárlási szokások változása adott időszakra

  • Kiszámlázott tételek fedezetlistája
  • Havonkénti forgalomösszesítő
  • Cikkfogyás lista

Octopus 8 ERP Referenciáinkról a főmenüben található Referenciáink menüpont alatt olvashat bővebben.