IT SLA SZOLGÁLTATÁS, ÜZEMELTETÉS

IT SLA SZOLGÁLTATÁS, ÜZEMELTETÉS

IT SLA szolgáltatás, üzemeltetés

Napjaink informatikai rendszerei nélkülözhetetlenek egy cég életében. Míg 20 évvel ezelőtt egy fájl szerver vagy levelező szerver leállása és kiesése két-három órára nem okozott jelentősebb anyagi kárt egy Kis-, Közép- vagy Nagyvállalatok mindennapi életében, most már nem csak ezek a rendszerek nélkülözhetetlenek, hanem például egy kereskedő vagy értékesítő munkatárs számítógépe sem állhat le szinte egy percre sem. Rohanó világunkban szinte egy perc sem lehetséges a kihasználatlan munkaerő fenntartására, ezért az informatikai rendszerek folyamatos üzemelése és üzembiztonsága lételeme lett a cégek életének. Utóbbiak megoldására több lehetséges lépés is kínálkozik, azonban mindegyik megoldáshoz szükséges a folyamatos karbantartás, monitorozás, hibaelhárítás és a felmerült igények ellátása. Előbbiek bizonyos részeire megfelelő megoldás lehet a klasszikus üzemeltetés előre tervezett havi órakerettel, vagy akár munkalapos óradíjas elszámolás alapján is, azonban a kiesett idő így nem minimalizálható, valamint a költségek nem tervezhetőek. Előfordulhat ugyanis, hogy rendszergazdája nem tud azonnal a rendelkezésre állni, nem rendelkezik a megfelelő informatikai eszközökkel, munkaidőn kívül éjjel lenne szükség a hibaelhárításra, a hibaelhárítás akár több napot is felemészt, és még sorolhatnánk. Ezeknek a megoldására kínáljuk az SLA szintű üzemeltetést a klasszikus üzemeltetés mellett, hiszen ettől még az utóbbinak is lehet lételeme.

Az SLA (Service Level Agreement) egy választható működési és üzemeltetési szint biztosítását jelenti, amiben a berendezéseket kritikusságuk és elvárt elhárítási (javítási) idejük szerint osztályozzák. Így az SLA üzemeltetés nem egy fix órakerettel számol, hanem a számítástechnikai berendezésekhez választott működési és rendelkezésre állás szintjeinek biztosításával. Hiba esetén az SLA havi átalánydíj korlátlan időfelhasználást tesz lehetővé a probléma elhárítására minden további költség nélkül.

Általános szolgáltatási területeink

  • Számítástechnikai berendezések (szerverek, PC munkaállomások, hálózatok és hálózati eszközök, perifériák, nyomtatók) szoftveres és hardveres üzemeltetése, karbantartása.
  • Teljes rendszergazdai és rendszerüzemeltetői tevékenységek ellátása.
  • Számítástechnikai berendezések állapotfelmérése, szoftver- és hardverleltár készítése
  • Számítástechnikai berendezések hibáinak diagnosztizálása, hibabehatárolás és általános javítása.
  • Helyi és internet hálózatok konfigurálása, router és wifi beállítás, szerverek és munkaállomások illesztése a már meglévő hálózatba.
  • E-mail beállítás és Internet-kapcsolat beállítása.
  • Új operációs rendszer telepítése, meglévő rendszerek frissítése, az eredeti korábbi gép adatainak visszaállításával/megtartásával installációs forrással rendelkező szoftverek visszatelepítésével.
  • Iroda- és kiegészítő szoftverek telepítése.
  • Számítástechnikai berendezések időszakos fizikai karbantartása, takarítása és portalanítása.
  • Számítástechnikai berendezések időszakos szoftveres karbantartása, temp állományok törlése és registry tisztítása, valamint vírus- és spyware mentesítése.
  • Meghibásodott eszközök, berendezések javítása, garanciális ügyintézése, igény esetén csereeszköz biztosításával.
  • Informatikai auditok készítése, ezzel párhuzamosan éves IT tervezés és menedzselés.
  • Adatmentési és archivációs rendszer kidolgozása, mentések felügyelete.
  • Kellékanyagok (pl.: tonerek, festékpatronok) és fogyó alkatrészek folyamatos utánpótlása.
  • Digitális telefonalközpontok installálása, karbantartása, beállítása és szervizelése.
  • Egyéb nem Microsoft alapú szoftverek installációja.
  • Általános informatikai tanácsadás és konzultáció.

A berendezésekhez kapcsolódó SLA szolgáltatás három rendelkezésre állási szinttel választható. Az SLA szintek egymástól mind ügyeleti-, mind pedig elhárítási idejükben különböznek és legmagasabb szinten lehetőséget adnak akár arra is, hogy szerződött partnereink éjszaka jelentsetek be problémákat és azok elhárítását cégünk a bejelentést követően azonnal megkezdje.