Keresés:

IT Szolgáltatás

IT SLA szolgáltatás, üzemeltetés

Napjaink informatikai rendszerei nélkülözhetetlenek egy cég életében. Míg 20 évvel ezelőtt egy fájl szerver vagy levelező szerver leállása és kiesése két-három órára nem okozott jelentősebb anyagi kárt egy Kis-, Közép- vagy Nagyvállalatok mindennapi életében, most már nem csak ezek a rendszerek nélkülözhetetlenek, hanem például egy kereskedő vagy értékesítő munkatárs számítógépe sem állhat le szinte egy percre sem. Rohanó világunkban szinte egy perc sem lehetséges a kihasználatlan munkaerő fenntartására, ezért az informatikai rendszerek folyamatos üzemelése és üzembiztonsága lételeme lett a cégek életének. Utóbbiak megoldására több lehetséges lépés is kínálkozik, azonban mindegyik megoldáshoz szükséges a folyamatos karbantartás, monitorozás, hibaelhárítás és a felmerült igények ellátása. Előbbiek bizonyos részeire megfelelő megoldás lehet a klasszikus üzemeltetés előre tervezett havi órakerettel, vagy akár munkalapos óradíjas elszámolás alapján is, azonban a kiesett idő így nem minimalizálható, valamint a költségek nem tervezhetőek. Előfordulhat ugyanis, hogy rendszergazdája nem tud azonnal a rendelkezésre állni, nem rendelkezik a megfelelő informatikai eszközökkel, munkaidőn kívül éjjel lenne szükség a hibaelhárításra, a hibaelhárítás akár több napot is felemészt, és még sorolhatnánk. Ezeknek a megoldására kínáljuk az SLA szintű üzemeltetést a klasszikus üzemeltetés mellett, hiszen ettől még az utóbbinak is lehet lételeme.

Az SLA (Service Level Agreement) egy választható működési és üzemeltetési szint biztosítását jelenti, amiben a berendezéseket kritikusságuk és elvárt elhárítási (javítási) idejük szerint osztályozzák. Így az SLA üzemeltetés nem egy fix órakerettel számol, hanem a számítástechnikai berendezésekhez választott működési és rendelkezésre állás szintjeinek biztosításával. Hiba esetén az SLA havi átalánydíj korlátlan időfelhasználást tesz lehetővé a probléma elhárítására minden további költség nélkül.

Általános szolgáltatási területeink

  • Számítástechnikai berendezések (szerverek, PC munkaállomások, hálózatok és hálózati eszközök, perifériák, nyomtatók) szoftveres és hardveres üzemeltetése, karbantartása.
  • Teljes rendszergazdai és rendszerüzemeltetői tevékenységek ellátása.
  • Számítástechnikai berendezések állapotfelmérése, szoftver- és hardverleltár készítése
  • Számítástechnikai berendezések hibáinak diagnosztizálása, hibabehatárolás és általános javítása.
  • Helyi és internet hálózatok konfigurálása, router és wifi beállítás, szerverek és munkaállomások illesztése a már meglévő hálózatba.
  • E-mail beállítás és Internet-kapcsolat beállítása.
  • Új operációs rendszer telepítése, meglévő rendszerek frissítése, az eredeti korábbi gép adatainak visszaállításával/megtartásával installációs forrással rendelkező szoftverek visszatelepítésével.
  • Iroda- és kiegészítő szoftverek telepítése.
  • Számítástechnikai berendezések időszakos fizikai karbantartása, takarítása és portalanítása.
  • Számítástechnikai berendezések időszakos szoftveres karbantartása, temp állományok törlése és registry tisztítása, valamint vírus- és spyware mentesítése.
  • Meghibásodott eszközök, berendezések javítása, garanciális ügyintézése, igény esetén csereeszköz biztosításával.
  • Informatikai auditok készítése, ezzel párhuzamosan éves IT tervezés és menedzselés.
  • Adatmentési és archivációs rendszer kidolgozása, mentések felügyelete.
  • Kellékanyagok (pl.: tonerek, festékpatronok) és fogyó alkatrészek folyamatos utánpótlása.
  • Digitális telefonalközpontok installálása, karbantartása, beállítása és szervizelése.
  • Egyéb nem Microsoft alapú szoftverek installációja.
  • Általános informatikai tanácsadás és konzultáció.

A berendezésekhez kapcsolódó SLA szolgáltatás három rendelkezésre állási szinttel választható. Az SLA szintek egymástól mind ügyeleti-, mind pedig elhárítási idejükben különböznek és legmagasabb szinten lehetőséget adnak akár arra is, hogy szerződött partnereink éjszaka jelentsetek be problémákat és azok elhárítását cégünk a bejelentést követően azonnal megkezdje.